Általános Szerződési Feltételek – YLI

Általános Szerződési Feltételek

1. Általános rendelkezések

Jelen szállítási feltételek az YLI SIKMAGNESEK KFT (továbbiakban: Szállító) azon partnereivel (továbbiakban: Megrendelő) létesített kereskedelmi üzleti kapcsolatot szabályozzák, amelyekkel külön szerződés vagy megállapodás nincs érvényben.

A Szállító csak regisztrált ügyfelekkel létesít kapcsolatot. A regisztráció során az alábbi adatok tárolására kér engedélyt:

  • Megrendelő neve * kötelező
  • Megrendelő címe * kötelező
  • Megrendelő adószáma
  • Megrendelő szállítási címe
  • Pénzügyi kapcsolattartó neve, e-mail címe, telefonszáma * nem természetes személy esetében kötelező
  • Rendelést leadó neve, e-mail címe, telefonszáma * több is regisztrálható
  • Áruátvevő neve, telefonszáma, valamely fényképes igazolványának száma * több is regisztrálható

A Szállító fenntartja a jogot, hogy bármilyen megrendelést visszautasítson a regisztráció megtagadása esetén.

2. Árak és ajánlatok

2.1 A Szállító nyomtatott vagy elektronikus árlistájában, weblapján megjelenő árak ÁFA és más adó (pl. jövedéki), valamint szállítási, beüzemelési, telepítési, szerelési és más kezelési költségek nélkül értendőek. A Szállító fenntartja a jogot a kiadott árak megváltoztatására. Az így kiadott árak tájékoztató jellegűek, ajánlat alapját nem képzik.

2.2 A Szállító az írásban kiadott árajánlatokat vagy szerződéses árakat tartja magára nézve kötelezőnek, azok érvényességi idején belül. A Szállító fenntartja a jogot, hogy az ajánlatban vagy a szerződésben rögzített vételárat egyoldalúan módosíthassa, amennyiben a korábbiakban rögzített ajánlati ár a piaci körülmények megváltozására figyelemmel (különösen árfolyamváltozás és alapanyag ár változás) a Szállítóra nézve az adott ügyletben hátrányossá válik.

3. Megrendelés

3.1 A Szállító az e-mailben érkező megrendelést, valamint a szállító telephelyén személyes megrendelést fogad el.

3.2 A Szállító fenntartja a jogot arra nézve, hogy a megrendelést visszautasítsa, illetve a fizetési feltételeket felülbírálja, abban az esetben, ha bárminemű kétsége merül fel a Megrendelő fizetési képességével vagy készségével kapcsolatban. Ebben az esetben a Szállító semmilyen korábbi megállapodást nem tart érvényesnek (pl. szállítási szerződés, árajánlat, fizetési megállapodás).

3.3 A Szállító a megrendeléseket a várható szállítási határidő feltüntetésével írásban visszaigazolja. A visszaigazolás küldése e-mailben történik. A Szállító a visszaigazolás megérkezését, illetve a tudomásulvétel tényét nem ellenőrzi.

3.4 A megrendelés visszaigazoláson szereplő szállítási határidő a beszállítók teljesítésére tekintettel módosulhat. A Szállító mindent elkövet, hogy a megrendeléseket a visszaigazolt határidőre teljesítse – figyelembe véve a 6.1-es pontban foglaltakat is –, de erre nézve kötbért vagy más anyagi felelőséget nem vállal. A Szállító fenntartja a jogot a határidő előtti, illetve részteljesítésre.

3.5 A Szállító abban az esetben tekint egy megrendelést és egy árajánlatot összetartozónak, ha a Megrendelő a megrendeléskor hivatkozik az árajánlat iktatószámára.

3.6 A Szállító megrendelés visszaigazolásán vagy a szállítási szerződésben kerül rögzítésre a kívánt szállítási módozat és ennek költsége. A szállítási költség alapértelmezetten minden esetben a Megrendelőt terheli, a csomag súlyától függő szállítási költséget számítunk fel. 100.000 Ft + ÁFA vételár felett a szállítás díjmentes.

3.7 A megrendelő megrendelés előtt jelzett tanúsítvány igényeit a szállító visszaigazolja. Minden tanúsítvány igényt minden esetben a megrendelés előtt kell benyújtani. Utólagos tanúsítvány igénylés esetén a Megrendelő csak olyan tanúsítvány igénnyel élhet, mely a termék forgalomba hozatalára vonatkozik, és nem tartalmaz specifikus igényeket (Teljesítmény nyilatkozat, tűzvédelmi nyilatkozat stb.).

4. A megrendelés teljesítése

4.1 A Szállító mindent elkövet a megrendelések minél hamarabbi, illetve határidőre történő teljesítése érdekében. Ezért fenntartja a jogot arra, hogy egy többtételes megrendelést akár több részletben szállítva és számlázva teljesítsen.

4.2 Szállító a megrendelt árut főszabály szerint a Szállító telephelyén köteles átadni. Kiszállítási igény esetén az irányadó cím a Megrendelő székhelye, vagy az a helyszín, melyről a Megrendelő a Szállítót előzetesen tájékoztatta. Amennyiben a felek úgy állapodnak meg, a Szállító az árut a saját telephelyén adja át a Megrendelő részére. Ebben az esetben a mennyiségi és minőségi megvizsgálás helye is a Szállító telephelye. Az áru átadása után a Megrendelő felelőssége a megfelelő szállítási/tárolási körülmények biztosítása.

4.3 Minden más esetben a Szállító joga meghatározni a szállítási módot. A szállított áru átvételét követően a Megrendelő a mennyiségi ellenőrzést és a minőségi vizsgálatot köteles haladéktalanul, de legkésőbb az áru átvételtől számított 3 napon belül elvégezni, ezen határidőt követően a megrendelt áru vonatkozásában a Megrendelő kifogással nem élhet.

Amennyiben a Megrendelő az átvételkor minőségi vagy mennyiségi hibát észlelt, úgy köteles arról jegyzőkönyvet felvenni, a hibát a Szállítóval a jegyzőkönyv megküldésével – a fentiekben rögzített határidőn belül – közölni és egyben szavatossági igényét megjelölni.

A jegyzőkönyvben fel kell tüntetni:

  • a vizsgálat időpontját,
  • a vizsgálatot végző személy nevét,
  • a megállapított mennyiségi vagy minőségi hibát,
  • a szállítólevél vagy számla számát és dátumát,
  • a fuvarlevél számát,
  • a Megrendelőnek a Szállítóval szembeni igényét.

4.4 A Szállító nem felelős a termékek bármilyen felhasználásából eredő következményi vagy különleges károkért.

4.5 Amennyiben Megrendelő a leszállított áru átvételét alaptalanul tagadja meg, köteles a Szállító teljes kárát és költségét megfizetni. A Szállító nem felelős továbbá a neki nem felróható okból (vis maior, pl. sztrájk, munkabeszüntetés, hatósági intézkedés – még ha ez Szállító beszállítóinál történik is) bekövetkező késedelemért, illetve ebből eredő károkért.

4.6 A Megrendelő által megrendelt általános termékek szállítása az alábbi díjtáblázat alapján történik (nettó árak):

  • 0–3 kg: 1600 Ft
  • 3–5 kg: 1700 Ft
  • 5–10 kg: 1800 Ft
  • 10–15 kg: 1900 Ft
  • 15–20 kg: 2000 Ft
  • 20–25 kg: 2200 Ft
  • 25–30 kg: 2600 Ft
  • 30 kg felett: egyedi ajánlat alapján

A szállítási díjak csak a meghatározott méretű/súlyú termékekre vonatkoznak. Túlméretes vagy túlsúlyos csomagok esetén a szállítás díja egyedi ajánlat alapján kerül meghatározásra.

4.7 Utánvétes fizetés esetén további 1100 Ft + ÁFA utánvét díj kerül felszámításra.

5. Minőségi megfelelés, jótállás, szavatosság

5.1 A Szállító törekszik arra, hogy a Megrendelőt a lehető legpontosabban tájékoztassa a vásárolni kívánt termék paramétereiről. A Szállító azonban csak a konkrét ajánlatkérésnél és a megrendelés visszaigazolásakor kiadott dokumentumokban és a gyártó által elismert adatokban szereplő információkért vállal felelősséget.

5.2 A Szállító, ha másként nincs jelezve, a magyar jog szerinti jótállási és szavatossági szabályokat alkalmazza (Ptk.).

A Szállító garantálja, hogy termékei a mellékelt műbizonylatban szereplő paramétereknek megfelelnek. Speciális igények esetén külön írásos megállapodás szükséges a Megrendelő és a Szállító között.

6. Számlázás és fizetési mód, késedelem

6.1 A számlázás, külön megállapodás hiányában, szállítólevelenként történik. Vevő az eltérő megállapodás hiányában köteles a megrendelt áru ellenértékét előre, a szállítást megelőzően teljesíteni. Szállító a megrendelésről kiállított számla ellenértékének teljesítését követően köteles az árut leszállítani.

6.2 A Szállító a számlát – a szállítási módtól függően – a 6.1-es pontban foglaltaknak megfelelően az áru átvételekor vagy kiszállítás esetén az áru szállító cégnek történő átadásának napján állítja ki.

6.3 A számla fizetési módja megegyezik a megrendelés visszaigazolásán feltüntetettel. Átutalásos fizetési módnál, külön megállapodás hiányában, az alapértelmezett fizetési határidő 8 nap. A Vevő minden esetben köteles határidőn belül teljesíteni.

A Megrendelő késedelmes fizetése esetén a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni. A késedelmi kamat a vonatkozó számla esedékessége és az ellenérték Szállító számláján való jóváírása között eltelt naptári napokra számítandó.

A Szállító a késedelmi kamatról és a Ptk. 6:155. § (2) bekezdése szerinti behajtási költségátalányról külön számlát állíthat ki, amelyet a Vevő a kézhezvételtől számított 8 napon belül köteles megfizetni.

Késedelmes fizetés esetén a Szállítónak jogában áll a tartozás és a kamat peresítése, valamint folyamatban lévő megrendelések felfüggesztése vagy felmondása.

6.4 A számla teljes kiegyenlítéséig a Szállító fenntartja a tulajdonjogot az árura. Fizetési késedelem esetén jogosult azt visszaszállítani, ehhez a Megrendelő köteles hozzáférést biztosítani. Az ebből fakadó költség a Megrendelőt terheli.

7. Értesítések

A szerződő felek közti bármely, a jogviszonnyal kapcsolatos értesítést írásban (levél vagy e-mail) kell megküldeni.

Az értesítés közöltnek tekintendő:

  • tértivevényes küldeménynél vagy személyes kézbesítés esetén az átvétel napján,
  • ajánlott küldeménynél a postai feladás utáni 5. napon,
  • e-mail esetén visszaigazolással a visszaigazolás napján.

Visszaigazolás nélküli e-mail nem tekinthető joghatályosnak.

8. Jogviták rendezése

A Megrendelő és a Szállító törekszenek a vitás kérdések békés rendezésére. Ennek sikertelensége esetén elfogadják a magyar bíróságok illetékességét, és a jogvitákra a magyar jog, különösen a Polgári Perrendtartás szabályai az irányadóak.

9. ÁSZF alkalmazása

Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szállító és a Megrendelő közötti jogviszony részét képezik, és minden esetben alkalmazandók, kivéve ha írásbeli megállapodás eltérően nem rendelkezik.

Amennyiben külön szerződés nem jön létre, de a Megrendelő az erre alkalmas megrendelőmintán keresztül rendeli meg az árut, úgy az ÁSZF és a megrendelő minta együttesen érvényes. Az ÁSZF rendelkezései az egyedi szerződések azon részeire is alkalmazandók, ahol nincs eltérés.

10. Adatkezelés

A Szállító adatkezelési tájékoztatója az Általános Szerződési Feltételek részét képezi, és regisztrációkor minden Megrendelő számára elérhetővé válik.

11. Záró rendelkezések

11.1 Üzleti titoknak minősül minden olyan tény, adat, információ, amely a jelen szerződés kapcsán a Szállító érdekeit sértené, ha nyilvánosságra kerülne. A Megrendelő köteles ezen információkat bizalmasan kezelni, és megakadályozni azok illetéktelenekhez való eljutását.

11.2 Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak.

11.3 A Szállító jogosult az ÁSZF módosítására. Az aktuális változat elérhető a www.yli.hu weboldalon.

Jelen szerződés 2018.05.09-én lépett hatályba.