Bankkártyás fizetés – GYakran Ismételt Kérdések

Kártyaelfogadás

Milyen kártyákkal lehet fizetni?
Elfogadjuk a VISA és Mastercard dombornyomott kártyáit, illetve egyes VISA Electron és V Pay típusokat is. A VISA Electron használhatósága függ a kibocsátó bank beállításaitól.

Mely bankkártyák alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártya használható, amit a kibocsátó bank internetes fizetésre engedélyezett, illetve minden kifejezetten online vásárlásra szánt webkártya.

Használhatók vásárlókártyák is?
Nem, a hűségpontokat gyűjtő pontkártyák internetes fizetésre nem alkalmasak.

Mi a helyzet co-branded kártyákkal?
Bármely co-branded kártya használható, ha internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártyáról van szó.

Fizetés folyamata

Hogyan zajlik a fizetés technikai háttere?
A kiválasztott fizetési mód után átirányítjuk Önt a bank biztonságos fizetőoldalára, ahol meg kell adnia a kártyaadatokat (szám, lejárati idő, CVC/CVV kód). A tranzakció valósidejű engedélyezésen esik át. Siker esetén a bank zárolja az összeget, a tényleges terhelés néhány napon belül történik.

Hogyan különbözik az online vásárlás a hagyományostól?
Az online vásárlás (Card not Present) során nem szükséges a fizikai kártya jelenléte, a tranzakció biztonságos online felületen zajlik. A sikeres fizetésről engedélyszámot kap, amely megegyezik a bizonylaton szereplő azonosítóval.

Mi az a foglalás?
A bank a tranzakció összegét azonnal zárolja, hogy elkerülje annak újbóli felhasználását a feldolgozás befejezéséig. A foglalt összeg nem költhető újra, de a számlaegyenleg részét képezi.

Sikertelen fizetés és teendők

Mikor lehet sikertelen a fizetés?

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre
  • A kibocsátó bank letiltotta az online fizetést
  • Hibásan megadott adatok (pl. lejárat, CVV)
  • Lejárt kártya
  • Nincs elegendő fedezet
  • Limit túllépése
  • Kapcsolati vagy technikai hiba (vonal megszakadás, időtúllépés)

Mi a teendő sikertelen fizetés után?
Jegyezze fel a tranzakcióazonosítót, és forduljon saját bankjához – csak ők tudnak tájékoztatást adni a visszautasítás okáról.

Miért az én bankomhoz kell fordulnom?
A számlavezető bank dönti el, engedélyezi-e a tranzakciót. Az elfogadó bank nem adhat ki információt idegen ügyfelek számára.

Miért láttam foglalást, ha a fizetés sikertelen?
Előfordulhat, hogy a fizetés során megtörtént a kártya ellenőrzés, de nem történt visszatérés a weboldalra. Ilyenkor a tranzakció automatikusan sikertelennek minősül, és a foglalás pár napon belül felszabadul.

Biztonság

Mi az a TLS titkosítás és a VeriSign?
A TLS (Transport Layer Security) protokoll 256 bites titkosítással védi a kommunikációt. A VeriSign tanúsítja, hogy a bank valóban rendelkezik ezzel a biztonsági tanúsítvánnyal.

Miért figyelmeztet a böngésző a biztonsági zóna elhagyására?
Mert a fizetési oldal titkosított volt, de a kereskedő oldala nem. Ez nem érinti a fizetés biztonságát.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A bankkártyák hátoldalán található háromjegyű azonosító, mely az internetes vásárlás biztonságát szolgálja.

Mi az a Verified by Visa / Mastercard ID Check?
Egy biztonsági megoldás, ahol a kártyabirtokos egyszeri kóddal vagy biometrikus azonosítással erősíti meg a tranzakciót. A CIB Bank mindkét rendszert támogatja.